Nu är det slut på allt!

Igår var det eurovision song contest 2009. Jag hade inte kollat så mycket på "inför eurovision" eller på semifinalen, men jag hade hört att Norge var bra och det var sant. Jag är nöjd över att han vann, så här på 17 maj. Innan det började på tv:n var jag, A och O hemma hos M där vi lagade och åt mat- mums! Dock hade jag och A lovat att köpa Ben and Jerry´s glass. Vi höll våra ord, men sorten som M ville ha fanns inte på Hemköp i femman utan vi fick gå till Coop på Avenyn. Jissa om det var mycket folk som sprang samt kollade på Göteborgsvarvet. Den sträckan som vanligtvis brukar ta en kvart att gå dröjde det tredubbla. Så smått sura, varma och allmänt skabbiga gick vi in på Coop. Väl ute igen insåg vi att vi inte visste hur vi skulle ta oss till Askim eftersom Avenyn var stängd för all trafik. Vi kom tillslut till Marklandsgatan där det var en halvtimma tills bussen skulle gå. Glassen var nu smält. Men men, man borde kanske planera hur man ska ta sig dit bättre nästa gång, och förövrig var det bara att lägga in glassen i frysen så att den stelna och sedan äta den...mums!

Idag när jag vaknade insåg jag att kylen ekade. Vi har ingen mat hemma och varken jag eller H orkar att gå och handla. Det är dels för många saker som behövs och dels har ingen av oss någon lust, så det blir intressant att se om vi kan koka soppa på en spik idag. Imorgon kommer pappa hem från landet, tillsammans med bilen och han har redan fått ett uppdrag som han måste utföra, för det här är pinsamt och jag är hungrig. I-lands problem, men det är ett stort problem för mig!

(Nu blir det det plugg och sedan ett medelpass samt ett yogapass på F&S, efter gårdagen kan det behövas!)

Hoppas att ni får en bra dag
Kramar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0