Oj


Oj. Det ordet är vad denna dagen har bestått av. Imorses åkte jag äldreboendet där jag ska vara vikarie i sommar, det var ett informationsmöte. Massor med härliga människor som jag ska vara med i sommar, dock kommer jag till det första ojet  nu: vi skulle tydligen ha läst på ett jätte tjockt häfte om läkemedelsdeligering. Naturligtvis var jag duktig och hade missat det, ojsan. Tänkte dock inte på det förrän sjuksköterskan slängde fram ett prov framför näsan på mig, som jag skulle fylla i. Det gick faktiskt bra även om jag inte hade pluggat på det, fick alla rätt. Tur att man går omvårdnad och redan kunde allt. Hursomhelst, när jag kom hem idag upptäckte jag att det inte var låst. Sedan gick jag ner till trafikskolan där jag skulle köra. Jag kom precis i tid och ville inte störa min körskolelärare som fixade med en dator. Då det hade gått en kvart på min lektion frågade jag om vi skulle åka, han kollade på klockan och kom fram till att jag var dum i huvudet som inte hade sagt något tidigare. Jaha, då var man dumförklarad redan innan jag satte sig i bilen. Dock gick själva köringen bra, jag backade runt hörn eftersom vi hade missat att göra det tidigare. När jag väl kom hem ställde jag mig och bakade tårtbottnar till min födelsedag. Då jag skulle slänga ihop den andra smeten upptäckte jag att potatismjölet var slut, som tur var hade E lite hemma som jag kunde låna. Tack. Nu är det dags för knäckebröd, filt och Desperate housewives- perfekt tisdagsmys skulle dock inte bli förvånad om inte tv:n funkar...

Hoppas att ni har haft en mer tursam dag än jag
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0